A Kortárscsoport pilot pályázat célja diákok önszerveződését elősegítő programok szervezése, önérdek-érvényesítéshez szükséges készségek fejlesztésére, diák-önkormányzati szerveződések támogatására, vitakultúra fejlesztésére irányuló tevékenységek támogatása.
A felhívásra 2014. december 2-ig összesen 44 pályázat érkezett be. A pályázatokat az előzetes értékelést követően Bíráló Bizottság vizsgálta meg, figyelembe véve a pályázati felhívás céljait, illetve a rendelkezésre álló keretösszegeket. A Bíráló Bizottság döntése értelmében a felhívásban szereplő, tervezett 20 szakkör helyett 23 támogatott pályamű benyújtójával kezdődhet meg az együttműködési megállapodás kidolgozása a Tehetséghidak Programra vonatkozó előírások figyelembevételével.
OPER pályázat azonosítója | Tehetségpont azonosítója | Tehetségpont neve | A program neve | A program alapvető célja |
---|---|---|---|---|
7286 | TP 101 001 031 | Bolyai Műhely Alapítvány – Bolyai Önképző Műhely | Nyomolvasás | Keretet adni különböző középiskolákból érkező diákoknak az önszerveződésre |
7986 | TP 120 000 238 | ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium | ART iskolaközi együttműködési programsorozat | A három ELTE fenntartású gimnázium közötti diákkapcsolatok ápolása, jó gyakorlatok megosztása és tapasztalatok megbeszélése a diákönkormányzatok között, a diákok retorikai, logikai és kognitív készségeinek fejlesztése. |
7082 | TP 190 000 350 | Földes Ferenc Gimnázium | Földes diák | A diákjogok ismerete, kommunikáció és vitakultúra, önérdekérvényesítő képesség fejlesztése, az elsajátított ismeretek, kialakított készségek alkalmazása |
8173 | TP 130 003 706 | INTRO Tehetséggondozó és Múzeumpedagógiai Program | Szerepek az élet színpadán | Az önérvenyítés, a helyes énkép kialakítása, a saját érdekekért való kiállás képességének elsajátítása, az érveléstechnika és vitakultúra fejlesztése, a viselkedéskultúra fejlesztése |
5926 | TP 111 001 278 | Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület | Ismeretlen ismerősök | Diákok megtartása településünkön |
6524 | TP 161 001 187 | Kutató Diákokért Alapítvány | KutViták | Középiskolás diákok vitakultúrájának fejlesztése |
7226 | TP 170 000 266 | Mathias Corvinus Collegium | KáPéntek - Középiskolásoktól középiskolásoknak | Célunk, hogy a diákoktól érkezett programjavaslatok alapján olyan közösségépítő, iskolán kívüli tevékenységek valósuljanak meg, melyek játékos tanulási lehetőséget kínálnak az MCC-s tehetségek számára, és egyben hozzájárulnak a készségeik fejlődéséhez. |
7481 | TP 180 000 270 | Messzehangzó Tehetségek Alapítvány | "Tükör" Önismereti csoportfoglalkozások serdülőkorú, hátrányos helyzetű, tehetséges fiataloknak | A serdülőkorú, hátrányos helyzetű tehetséges fiatalok számára olyan felület biztosítása, ahol sorsközösséget alkotva, biztonságos teret kapnak önismeretük mélyítésére, asszertívitásuk, kommunikációs és társas készségeik fejlesztésére. |
8423 | TP 120 003 978 | Nagyatádi Tehetségpont | "Mert a zene az kell" | Ének, tánc és hangszer tanítás diákoknak. |
6470 | TP 151 001 276 | Nap Kör Alapítvány | Igazlátó Gyűlés Vigántpetenden | közösségépítés és demokratikus nevelés, kommunikációfejlesztés |
6920 | TP 120 002 230 | Neumann János Középiskola és Kollégium | Cross Road | Célunk egy olyan közös érdeklődésű csoport számára vitaklubot, tematikus foglalkozássorozatot indítani, mely aktuális társadalmi, szociológiai kérdésekkel, problémákkal foglalkozik, ahol az új információkon túl, fejlődhet vita- és kommunikációs képességük |
8417 | TP 110 004 206 | Péter András Gimnázium és Szigeti Endre Szakképző Iskola | "Fogjunk össze gyerekek..."- közösségépítés a diákönkormányzatban | A diákönkormányzat tagjaiból jól működő együtt dolgozni tudó közösség fejlesztése |
7419 | TP 150 000 480 | Polgár Alapítvány az Esélyekért | Roma Ifjúsági Segítő Egyesület megalakítása | Megalakítani egy roma tehetségsegítő ifjúsági szervezetet. |
8005 | TP 191 001 328 | Prohászka Ottokár Katolikus Gimnázium, Budakeszi | Az a világunk,amelyet megteremtünk magunknak | Közösségi felelősségvállalás fejlesztése az iskolában és iskolán kívül |
8189 | TP 120 001 954 | Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium | Iskolai, városi közösségépítő programok és Kárpát-medencei diákcsoportok találkozója Salgótarjánban | Iskolai, városi és a Kárpát-medencében működő, Bolyai nevet viselő 9 iskola diákjainak találkozója, összekovácsolása, közösségépítése. |
7074 | TP 170 003 962 | Szentágothai János Szakkollégium Tehetségpont | A Tenkes Kapitánye reloaded | A siklósi gimnázium önszerveződött csoportjának egyetemista mentorálása |
8341 | TP 100 000 902 | Szín-Vonal a Művészetoktatásban, Tehetséggondozásban Tehetségpont | Közösségépítés drámapedagógiai eszközökkel | Az egymástól nagy távolságra lévő, több telephelyről szerveződő diákönkormányzat közösségépítő tevékenységének támogatása. |
7023 | TP 100 000 496 | Szvetnik Joachim Általános Iskola | " Együtt nincs akadály" | Célunk, hogy fejlesszük a diákok társas és együttműködési készségeit. |
7925 | TP 121 001 642 | Tehetségeket Segítő Egyesület | "Jó palócok" | A " Palóc tehetséges középiskolások klubja" számára és Salgótarján és térségének Diák Önkormányzati vezetői találkozójának létrehozása. |
6512 | TP 150 003 878 | Útirány Egyesület a Munkaerőpiaci Esélyegyenlőségért | Közösségfejlesztés, önkéntesség képzés | A résztvevő diákok a megértés szintjén ismereteket szerezzenek: Az önszerveződés a helyi cselekvés lehetőségeiről. A bevont diákok képesek legyenek kapcsolatokat teremteni a fiatalokkal, tudja alkalmazni a legfontosabb közösségfejlesztő módszereket. |
8501 | TP 180 003 778 | Völgy-Vidék Tehetségpont | "Impro"-kommunikáció - viták a művészetek körül | Művészeti alkotások körüli vitakészség kialakítása, a művészetekben fellelhető improvizációs jelenségek kommunikációs tartalmának azonosítása. A jazz, népzene, néptánc, képzőművészet terén alkotó fiatalok figyelemfelkeltése egymás iránt |
7007 | TP 161 001 398 | Vörösmarty Mihály Gimnázium | Láss csodát! | Kortárscsoport létrehozása valamint a vizuális és befogadói kultúra fejlesztése |
6443 | TP 111 001 476 | Zrínyi Miklós Gimnázium | A jogerő legyen veled! | Jogi, diákjogi ismeretek átadása a DÖK képviselőinek, az érdekképviseleti feladatok még hatékonyabb ellátásához. |